Фотогалерея  Подати петицію  Карта сайту  

 Публічна інформація
Нововодолазька ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області інформує...


26.12.2013

До уваги платників податків...


Якщо орган Міндоходів відмінив рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ
Підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою органу Міндоходів, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення органу Міндоходів про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ під час адміністративного оскарження. Рішення із копіями відповідних документів направляються до Міністерства доходів і зборів України для внесення відповідних змін до Реєстру. У разі відміни рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, орган Міндоходів видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою ”Перереєстрація” та рішення про відміну анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.

Як правильно сплатити податки з безповоротної фінансової допомоги
Згідно з Податковим кодексом безповоротна фінансова допомога - це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів без вимоги про її повернення. До безповоротної фінансової допомоги також належить безоплатна передача товарів, робіт/послуг. Розглянемо порядок оподаткування безповоротної фінансової допомоги.
Податок на прибуток
Для цілей оподаткування податком на прибуток відповідно до пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) вважаються доходами у отримувача такої допомоги на дату їх фактичного отримання або на дату надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку. Такі доходи відображаються у складі інших доходів, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи. У випадку отримання безповоротної фінансової допомоги в іноземній валюті доходи перераховуються в національну валюту за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, що діяв на дату надходження коштів на банківський рахунок платника податку. У постачальника безоплатно переданих товарів, робіт/послуг - платника податку на прибуток, незалежно від статусу отримувача, дохід від такої безоплатної передачі буде включатися до бази оподаткування податком на прибуток за звичайними цінами. При цьому він має право включити до витрат собівартість таких товарів, робіт/послуг (Узагальнююча податкова консультація, затверджена наказом ДПС України від 05.07.2012 № 581).
Податок на додану вартість
Для цілей оподаткування податком на додану вартість операції з отримання безповоротної фінансової допомоги не підпадають під визначення операцій з постачання товарів/послуг, то відповідно до статті 185 ПКУ податок на такі операції не нараховується. Що стосується безкоштовної передачі товарів, робіт/послуг, то для цілей оподаткування податком на додану вартість постачання без будь-якої компенсації має ті ж наслідки, що і звичайна поставка (підпункт 14.1.185 статті 14 ПКУ). Тобто у платника податку, який безкоштовно передає товари, роботи/послуги виникають податкові зобов’язання з ПДВ без права на податковий кредит, так як це будуть операції не пов’язані з господарською діяльністю платника податку.
Єдиний податок
Відповідно до статті 292 ПКУ суми отриманої безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отриманих товарів, робіт/послуг включаються до складу доходів з метою оподаткування єдиним податком.
Податок на доходи фізичних осіб
Сума отриманої фізичною особою безповоротної фінансової допомоги та безкоштовно отриманих товарів, робіт/послуг, включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу такого платника податку (підпункт 164.2.17 статті 164 ПКУ). При цьому, податковий агент (юридична особа або ФОП), який надає таку допомогу, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за рахунок фізичної особи за ставкою 15% або 17%.

Про зміни у податковому законодавстві на проведеному семінарі в Нововодолазькій ОДПІ
Нещодавно, фахівцями Нововодолазької ОДПІ був проведений черговий семінар з платниками податків, який присвячений роз’ясненню норм податкового законодавства та запровадженню нових електроних сервісів Міндоходів. На початку семінару, в.о.начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна зауважила, що податкова постійно створює якісні та комфортні умови для платників податків. А, це, насамперед, створення сприятливого бізнес – клімату, подання звітності в електронній формі , запровадження нових сервісів. Так, з метою стимулювання інвестиційного клімату в Україні розроблено новий сервіс щодо моделей господарських операцій з іноземними інвестиціями. На звернення підприємств Міндоходів повідомлятиме про податкові ризики, якщо такі будуть виявлені під час аналізу господарської діяльності. Також запроваджено низку інших електронних сервісів, а саме: «Електронний кабінет платника податків», «Реєстр платників ПДВ», «Митна статистика», «Дізнайся біль¬ше про свого бізнес партнера», «Електрон¬на митниця», «Акредитований центр серти¬фікації ключів», «Пульс», «Анульовані сві¬доцтва платників ПДВ», «Адреси масової реєстрації», «Електронна звітність», «Пере¬вірка свідоцтва платника єдиного податку», «База знань», «Декларування он-лайн». Актуальним на сьогодні є подання звітності в електронному вигляді через Інтернет. При отриманні посиленого сертифіката відкритого ключа кожний платник податків зможе відправити в електронному вигляді звітність не виходячи з дому. Фахівці ОДПІ звернули увагу присутніх на те, що з 18 жовтня 2013 року набула чинності нова форма книги обліку доходів і витрат для підприємців, які обрали загальну систему оподаткування, та фізосіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Форма Книги дещо змінена – відтепер вона складається із 9 граф (раніше було 12). Слід також зазначити, що реєстрація окремих книг для найманих працівників новим Порядком не передбачена. Змінено й Порядок її ведення. Зокрема, прихильники традиційного документообігу можуть вести Книгу в паперовому вигляді, а просунуті користувачі новацій технічного прогресу - в електронному. Заступник начальника Нововодолазької ОДПІ Зоя Корнієнко нагадала платникам податків - з 1 січня 2014 року всі касові апарати мають бути оновлені відповідно до законодавства. Суб’єкти господарювання, які використовують РРО та подають дротовими або бездротовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, паперовий звіт за формою № ЗВР-1 не подають. Цей звіт подають суб’єкти господарювання, які не застосовують РРО та здійснюють розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки. Також звернули увагу що з першого жовтня органи доходів і зборів почали адмініструвати внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). На завершення семінару всім присутнім було повідомлено, що Міністерство доходів і зборів України проводить Всеукраїнську акцію «Права та обов’язки». Метою заходу є підвищення рівня обізнаності громадян щодо їхніх прав, гарантованих законодавством. Всі присутні отримали брошуру „Права та обов’язки платника податків та контролюючих органів”, розроблену фахівцями Міністерства. Учасники семінару підтримали Всеукраїнську акцію «Права та обов’язки» та вважають такі заходи просто необхідними, адже вони формують податкову культуру, допомагають платникам вести свій бізнес згідно вимог чинного законодавства, знати свої права і обов’язки.

До 15 січня 2013 року діють «подарункові» пільги зі сплати ПДВ, – Нововодолазька ОДПІ
Щороку з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року діє низка «подарункових» пільг, – звертають увагу фахівці Нововодолазької ОДПІ. Зокрема, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитки на новорічні – різдвяні заходи для дітей. Важливо пам’ятати, ПДВ – пільга для виробників і продавців працює лише тоді, якщо подарунки/квитки придбаваються за рахунок коштів: Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій. Скористатися пільгою зможуть будь - які платники ПДВ – (виробники) і продавці – юридичні особи (підприємства), у тому числі зареєстровані платниками ПДВ на спрощеній системі оподаткування. А от фізособи – підприємці не мають права розраховувати на «подарункову» ПДВ – пільгу. Слід зауважити, що застосовуючи пільгу з ПДВ необхідно орієнтуватися на першу подію. А отже, важливо врахувати, що така перша подія повинні відбуватися у відведений для цього «пільговий» період – з 15 листопада до 15 січня. Довідково: відповідно до ст.4 Закону від 30.11.2000 р. № 2117-III дитячі святкові подарунки – виключно набори товарів, що містять тільки кондитерські вироби й іграшки вітчизняного виробництва та фрукти. І вартість таких дитячих подарунків не повинна перевищувати 91,76 грн. (8 відс. прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленої на 1 січня звітного року 1147 грн., 8 відс.). Якщо вартість подарунка виявилася більшою, то ПДВ – пільга не працює. Користуючись «подарунковою» ПДВ – пільгою, не забувайте і про «пільгову» звітність. Звіт про суми податкових пільг заповнюється згідно п. 3 Порядку, затверджено постановою КМУ від 27.12.2010 р.№ 1233.

Для великих платників податків затверджено порядок узгодження цін у контрольованих операціях
Постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2013 року №764 встановлено механізм узгодження цін у контрольованих зовнішньоекономічних операціях з укладенням двохстороннього або багатостороннього договору, який діє з 25 жовтня та складається з декількох етапів. Насамперед великий платник податків має право заздалегідь звернутися до Міндоходів, щоб дізнатися: доцільно проводити процедуру узгодження цін чи ні. Письмова відповідь надається протягом 60 календарних днів. Для проведення самого узгодження потрібно подати заяву та передбачений встановленим порядком пакет документів. Прискорити процедуру можна, якщо паралельно з резидентом аналогічні дії у своїй країні розпочне контрагент-нерезидент, а резидент проінформує про це Міндоходів. Якщо великим платником і центральним органом доходів і зборів у результаті спільного обговорення вироблено загальну позицію за основними положеннями договору, то Міндоходів може надіслати до державного органу країни нерезидента, що контролює сплату податків, запит про участь такого органу у процедурі. Якщо вищезгадані три сторони не дійшли повної згоди за умовами договору, процедуру узгодження цін може бути продовжено. При цьому рішення щодо поданої платником заяви приймається протягом шести місяців з дати її отримання, та може бути продовжений не більше як на три місяці.

Встановлено правила повернення коштів, помилково зарахованих до бюджету
Фахівці Нововодолазької ОДПІ повідомляють, що Міністерство фінансів України Наказом від 03.09.2013 року №787 затвердило порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Дія цього Порядку не поширюється на операції з бюджетного відшкодування ПДВ та безспірного списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду. Так, повернення платежів у національній валюті здійснюється на рахунки одержувачів коштів, відкриті в банках або органах Казначейства, вказані у поданні або заяві платника. Повернення платежів фізичним особам, які не мають рахунків у банках, може здійснюватись шляхом повернення готівковими коштами за чеком органу Казначейства з відповідних рахунків, відкритих у банках на ім’я органу Казначейства, або з відповідних рахунків банку чи підприємства поштового зв’язку, вказаних у поданні або заяві платника. Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Казначейства, складається платником в довільній формі. У разі наявності в обліку органів Казначейства заборгованості платника перед державним бюджетом за іншими бюджетними позичками, кредитами або фінансовою допомогою відповідний орган Казначейства повідомляє платника та орган, який подав подання, про можливість направлення коштів (або їх частки), зазначених у заяві та поданні, у першу чергу на погашення цієї заборгованості перед державним бюджетом.

Пересилання алкогольних напоїв в міжнародних поштових відправленнях заборонене
Забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, що підпадають під визначення 1- 24 груп Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, які переміщуються (пересилаються) на адресу громадян, крім продуктів харчування загальною вагою не більше 10 кілограмів в упаковці виробника. Зокрема, до таких товарів відносяться живі тварини, зернові культури, алкогольні і безалкогольні напої та оцет, тютюн і промислові замінники тютюну та інші. Дана норма визначена п. 6 ч. 1 ст. 235 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями.

20 грудня – останній день для подання заяви про відмову від спрощеної системи
Відповідно до норм податкового законодавства єдинщики можуть за своїм бажанням відмовитися від спрощеної системи оподаткування і перейти на сплату інших податків і зборів, а в окремих випадках – вони зобов’язані це зробити. Для відмови від „спрощенки” треба подати заяву до органу Міндоходів не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року). У заяві слід указати дату або період дії такої відмови. Фахівці Нововодолазької ОДПІ наголошують на необхідності подання податкової декларації з єдиного податку за ІV квартал 2013 року не пізніше 10 лютого наступного року – для тих платників, що звітують поквартально. Сплатити зобов’язання за цей період потрібно до 20 лютого. І ще один важливий момент: при переході з однієї системи оподаткування на іншу необхідно пам’ятати, що нормами Податкового кодексу для кожної із систем передбачено свій порядок і своя книга ведення обліку доходів і витрат.

В органах Міндоходів є всі механізми для реалізації, гарантії та захисту прав платників податків
Кожен громадянин, чи суб’єкт господарювання як має всі умови для якісної реалізації своїх обов’язків перед державою, так і може зреалізувати свої законні права, надані Конституцією, Податковим кодексом та іншими законодавчими актами України, – інформують фахівці Нововодолазької ОДПІ. Так, платники можуть звернутись для роз’яснення, уточнення чи відміни податкових повідомлень-рішень податкових інспекцій до Нововодолазької ОДПІ та до судових інстанцій. – Міндоходів сьогодні – клієнтоорієнтована структура, яка здатна забезпечити баланс між стимулюванням розвитку підприємництва та стабільним наповненням бюджету. Міністерством покладено на нас завдання забезпечити реалізацію прав і обов’язків суб’єктів господарювання та бізнесу і ми це робимо, а саме – оперативно реагуємо на зауваження та пропозиції бізнесу і громадян. До кожного випадку звернення, оскарження чи рішення підходимо індивідуально й розглядаємо їх всебічно у законодавчо встановлені терміни, – зазначила в ході проведення всеукраїнського тижня права в.о. начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна Подсоха. Тиждень права в Україні започаткований Указом Президента від 8 грудня 2008 року.

На семінарі в Нововодолазькій ОДПІ - про права, обов’язки та нововведення податкового законодавства з 2014 року
«Створення сприятливих умов для розвитку бізнесу є одним із головних пріоритетів роботи органів доходів і зборів. Для цього платники мають володіти знаннями чинного законодавства, своїх прав та обов’язків», - зазначила Світлана Подсоха, в.о.начальника Нововодолазької ОДПІ, під час семінар для платників податків. Посадовець нагадала про основні зміни до чинного законодавства цього та наступного року. Зокрема, про запровадження електронної звітності з РРО, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та запросила громадян до 31 грудня 2013 року звірити дані в податкових інспекціях щодо об’єктів житлової нерухомості. Податок на нерухомість за поточний рік сплачуватиметься у 2014 році, а хто сплатив зайву суму в цьому році зможе її зарахувати в сплату наступного року. Також, Світлана Анатоліївна ознайомила учасників семінару із змінами законодавства з 1 січня 2014 року. Вона повідомила, що буде скасовано Свідоцтво платника податку на додану вартість та єдиного податку, яке зміниться на виписку з реєстру ПДВ та реєстру платників єдиного податку. Скасується обов’язок платника податків повідомляти контролюючим органам про зміни у своїх даних, продовжено до 2016 року мораторій на штрафні санкції за неподання або порушення терміну подання фізичними особами до контролюючих органів відомостей про зміну даних, які вносяться до Держреєстру фізичних осіб - платників податків, тощо. Крім цього, на семінарі розглядалися питання податкової соціальної пільги з податку на доходи фізичних осіб, подання електронної звітності та електронного цифрового підпису. Учасникам семінару вручено друковані видання на актуальну тематику і брошуру «Права та обов’язки платника податків та контролюючих органів». У цій публікації розміщена інформація про можливість звернутися на «гарячу лінію» антикорупційного сервісу «Пульс», до Акредитованого центру сертифікації ключів та інше.

Як підприємцю отримати довідку про доходи для надання державної допомоги
Нововодолазька ОДПІ повідомляє, що одним із видів адміністративних послуг, які надають органи Міндоходів, є видача довідки про отримані доходи. Для отримання такої довідки підприємцю потрібно подати до Центру обслуговування платників за адресою, декларацію про отримані доходи за той період, за який необхідна довідка про такі доходи. Оскільки для фізичних осіб-підприємців передбачено дві системи оподаткування доходів, одержаних від здійснення підприємницької діяльності, кожна з яких регулюється окремими нормами Податкового кодексу України, подання декларації про отримані доходи також має свої особливості. Підприємцю, який здійснює діяльність на спрощеній системі оподаткування, територіальні органи Міндоходів надають довідку про доходи на підставі поданої декларації платника єдиного податку за формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2011р. №1688, з позначкою «довідково» у Розділі І «Тип декларації», яка подається за інший, ніж квартальний чи річний податковий (звітний) період. Фізичні особи-підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, для отримання довідки про доходи за відповідний період подають до територіального органу Міндоходів податкову декларацію про майновий стан і доходи за формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011р. №1395, за інший ніж річний чи квартальний податковий звітний період з позначкою «довідково». Зазначені декларації не є підставою для нарахування та сплати податкового зобов’язання. При цьому, подання вищевказаних декларацій не звільняє підприємців від обов’язку подання звітних податкових декларацій у визначені законодавством строки, на підставі яких здійснюється нарахування та сплата податкового зобов’язання.

Шановні громадяни! Подайте декларацію про отримані доходи у вигляді спадщини!
До 31 грудня 2013 року можна подати декларацію про отримані доходи у 2012 році в вигляді спадщини, - звертають увагу фахівці Нововодолазької ОДПІ. Обов’язок платника податку з подання декларації вважається виконаним, якщо він отримував доходи, зокрема: - виключно від одного податкового агента, крім випадків, прямо передбачених Податковим кодексом; - від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок; - у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до Податкового кодексу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок (п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу). При цьому, відповідно до Податкового кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, включається спадкоємцями до складу загального річного доходу платника податку, зазначається в річній податковій декларації (крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб). Звертаємо увагу громадян, що органи доходів і зборів України спрямовують свої зусилля на надання допомоги громадянам під час декларування доходів. Для забезпечення сприятливих умов при поданні податкових декларацій, кожний громадянин, який декларує доходи, отримує необхідні консультації та роз’яснення щодо заповнення декларації, сплати податку або отримання податкової знижки.

У разі незгоди з результатами перевірки платник має право надати заперечення
Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки керівником контролюючого органу (його заступником) приймається податкове повідомлення-рішення. У разі незгоди платника податків з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, він має право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). За наявності заперечень платника до акта перевірки, податкове повідомлення-рішення приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень протягом трьох робочих днів,наступних за днем розгляду заперечень і надання письмової відповіді платнику податків. Про це зазначено у статті 86 «Оформлення результатів перевірок» Податкового кодексу України.

Спрощення обліку приватних підприємців
З жовтня поточного року приватні підприємці на загальній системі оподаткування та самозайняті особи отримали право самостійно здійснити вибір ведення Книги в електронному або паперовому вигляді. Згідно нового порядку підприємці звільняються від проведення інвентаризації залишків товарів на початок та кінець року, відсутня вимога ведення Книги найманими особами. Програмне забезпечення найближчим часом буде доступне через електронний сервіс „Електронний кабінет платника податків” в режимі „Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації”, який на сьогоднішній день знаходиться на стадії розробки та тестування. Наразі запрошуємо всіх фізичних осіб – підприємців, що обрали загальну систему оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за місцем обліку зареєструвати нову Книгу обліку доходів і витрат. Крім того, звертаємо увагу на рекомендації Міндоходів щодо продовження ведення до закінчення поточного року Книги за старою формою. Оскільки декларація за 2013 рік подається за результатами календарного року і заповнюється на підставі даних Книги, яка велась за формою згідно наказу №1025. В разі виникнення питань стосовно реєстрації та заповнення Книги, платники можуть звернутися в Центри обслуговування платників за місцем проживання . Довідково: наказ Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 року № 481. "Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.10.2013р. за № 1686/24218 та набрав чинності з 18 жовтня 2013 року. З електронною формою Книги та Наказом можна ознайомитись на сайті Міндоходів в розділі „Законодавство” підрозділ «Податкове законодавство» - «Накази» або за посиланнямhttp://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/62853.html.

Список видів сплати доповнено новими кодами
Список кодів видів сплати, які вказуються в полі "Призначення платежу" розрахункового документа доповнено новими кодами. До списку кодів видів сплати відповідно до наказу Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 № 609 додано нові коди: (128 та 160-161), що застосовуються при сплаті грошових зобов’язань, визначених за результатами перевірок; (350-359) - за митними платежами; (054-057) - погашення сум податкового боргу; (017-019,139) - надходження коштів від платників податків, щодо яких порушено справу про банкрутство.

Скринька збирає пропозиції до річниці створення Міндоходів
З нагоди річниці створення Міністерства доходів і зборів України Нововодолазьк ОДПІ проводить акцію по збору пропозицій та зауважень від представників бізнесу. Для цього в Центрі обслуговування платників встановлена скринька побажань, яка дасть змогу всім бажаючим висловити свої думки, бачення щодо роботи територіальних органів Міндоходів, надати пропозиції щодо напрямків подальшої співпраці. «Податківці Нововодолазької ОДПІ розглянуть усі пропозиції платників, а найбільш конструктивні будуть реалізовувати на практиці», - зазначила в.о. начальника інспекції Подсоха Світлана Анатоліївна. «Для організації роботи по обслуговуванню клієнтів-відвідувачів та доведення до керівництва отриманих заяв, комісія щоп’ятниці виймає усі листівки, які залишили суб’єкти господарювання за минулий тиждень. Опрацьовані звернення надходять до відповідних підрозділів для невідкладного вжиття заходів»,- зазначила посадовець. Щиро запрощуємо небайдужих мешканців долучитися до цієї акції.

Про нові вимоги щодо ведення Книги обліку доходів і витрат для підприємців - загальносистемників та самозайнятих осіб
Фахівці Нововодолазької ОДПІ звертають увагу, що Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481 затверджені форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення. З метою створення комфортних умов ведення бізнесу передбачені нові вимоги щодо ведення Книги обліку доходів і витрат, а саме: фізичні особи - підприємці у затвердженій формі Книги не проводять інвентаризацію залишків товарів на початок та кінець року, відсутня також вимога ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із фізичними особами – підприємцями. Крім того, фізичним особам – підприємцям, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність, надано право самостійного вибору ведення Книги в електронному або паперовому вигляді. Оскільки фізичні особи - підприємці відповідно, до п. 177.5 ст.177 Податкового кодексу України, подають до територіального органу за основним місцем обліку податкову декларацію за результатами календарного року та враховуючи, що така декларація за 2013 рік заповнюється на підставі даних Книг обліку доходів і витрат, які велись за формою згідно Наказу №1025, Міністерство доходів і зборів України вважає за доцільне рекомендувати самозайнятим особам, які здійснювали протягом 2013 року облік доходів і витрат у Книзі відповідно до Наказу №1025, продовжити її ведення до закінчення поточного року.

Порядок отримання фізичними особами повідомлень-рішень для сплати податку на нерухомість
Міністерство доходів і зборів України наказом від 22.11.2013 р. №611 затвердило Порядок інформування контролюючих органів за місцезнаходженням житлової нерухомості фізичних осіб про надіслані таким платникам податків повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Зазначеним Порядком передбачено, що контролюючий орган обчислює суму податку на нерухоме майно, яке перебуває у власності такої фізичної особи, та надсилає (вручає) йому податкове повідомлення-рішення про сплату податку з відповідними платіжними реквізитами, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової нерухомості. Податкове повідомлення-рішення вважається врученим фізичній особі – платнику податків, якщо його вручено їй особисто або надіслано на адресу за місцем проживання з повідомленням про вручення. У разі, коли неможливо вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення, воно буде вважатися врученим платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. У разі вручення фізичній особі – платнику податків податкового повідомлення-рішення, у корінці податкового повідомлення-рішення робляться відмітки про вручення, які підтверджуються підписом такої фізичної особи. У разі надсилання податкового повідомлення-рішення листом з повідомленням про вручення датою вручення вважається дата, вказана в повідомленні про вручення, або дата, наведена в поштовому повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Після повернення корінця податкового повідомлення-рішення до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) фізичної особи - платника податку, такий контролюючий орган не пізніше наступного дня робить відповідні відмітки про дату вручення в електронному реєстрі надісланих повідомлень-рішень. Контролюючий орган за місцезнаходженням об’єктів житлової нерухомості має можливість доступу до вищезазначеного реєстру надісланих (вручених) платнику податку податкових повідомлень-рішень та здійснює контроль за сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за місцем знаходження такого майна.

Особливості обліку єдиного внеску бюджетними установами
До бюджетних установ відносяться органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. Нагадаємо, що розпорядником бюджетних коштів є бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань та здійснення витрат бюджету (пункт 47 статті 2 Бюджетного кодексу України). Для бюджетних установ єдиний внесок встановлюється у розмірі 36,3 відсотка визначеної бази нарахування. Бюджетні установи подають до органу доходів і зборів документи про підтвердження зазначеного статусу. Такими документами можуть бути: положення про орган, установу чи організацію; статут органу, установи чи організації; рішення про створення; довідка (витяг) з ЄДРПОУ; лист організації вищого рівня тощо. Отже, для прийняття рішення про віднесення органу, установи чи організації до бюджетної платник єдиного внеску повинен подати органу доходів і зборів документи, що підтверджують такий статус.

Міндоходів роз’яснив особливості розрахунку 50-мільйонного критерію для цілей трансфертного ціноутворення
Одним з обов’язкових критеріїв віднесення операції з продажу/придбання товарів (робіт, послуг) до контрольованих для цілей трансфертного ціноутворення є досягнення загального обсягу операцій з кожним контрагентом 50 мільйонів гривень (без урахування ПДВ) за календарний рік. Обсяг контрольованих операцій обраховується за договірними (контрактними) цінами та відображається за датою переходу прав власності на товари або датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг (тобто аванси або передоплати при розрахунку вартісного критерію не враховуються). Якщо протягом звітного року платником податків було здійснено з одним контрагентом як операції з продажу товарів (робіт, послуг), так і операції з їх придбання, то з метою розрахунку 50-мільйонного критерію приймається сумарне значення обсягів постачання. При цьому платник податків мають враховувати усі здійснені операції незалежно від того – чи відображаються вони у податковому обліку, чи ні. Зокрема, при визначенні вартісного критерію мають також враховуватись суми кредиту, депозиту, позики, процентів за таким кредитом, депозитом, позикою, суми поворотної фінансової допомоги, вартість товару за договорами комісії, поруки, агентськими та іншими аналогічними договорами, суми комісійної (агентської) винагороди, вартість інвестицій тощо. Відповіді за зазначені та інші питання Міндоходів України надало в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення (наказ від 22.11.2013 № 699).

Мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу подовжено до 2015 року
«Таким чином, Міндоходів стимулює розвиток сумлінних підприємців, зокрема, які обрали спрощену систему оподаткування, закликає їх до чесного та відкритого партнерства», – наголосила в.о. начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна. Вона зазначила, що це стало можливим завдяки тому, що сучасні аналітичні методи виявлення тіньової економіки дозволяють знаходити порушників закону без зайвих витрат часу і нервів платників, які працюють прозоро. За її словами, в результаті такого підходу до податкового аудиту та простим правилам сплати податків, процедур обліку та подання звітності для «спрощенців» вдалося досягти як збільшення надходжень до бюджету, так і значного зростання кількості підприємців. «Сьогодні всі наші зусилля направлені на подальшу оптимізацію податкових і митних процедур для малого і середнього бізнесу, - підкреслила Світлана Анатоліївна. – При цьому ми чудово розуміємо, що це можливо лише в процесі конструктивного діалогу з бізнесом та громадськістю». Зокрема, з 2014 року підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткування, отримають можливість ведення в електронному вигляді книг обліку доходів і витрат. Це дозволить автоматично, на підставі даних книги подавати податкову звітність в режимі онлайн. Крім того, з 1 січня підприємці-«спрощенці» першими зможуть оцінити переваги такої новації, як сервіс «електронна перевірка». Ця процедура дозволить проводити аудит бухгалтерської звітності дистанційно, не відволікаючи підприємця від його основної діяльності. З 2015 року цю можливість отримають всі представники малого та середнього бізнесу, а з 2016 року й інші платники податків.

Змінились посадові особи на підприємстві - необхідно замінити ключі діючим посадовим особам.
Як зазначила в.о.начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна: «Для оновлення посилених сертифікатів посадових осіб необхідно укласти новий договір “Про визнання електронних документів” з податковою інспекцією в електронному вигляді. Повторно його сформувати у програмному забезпеченні «ДПС Захист звітності» або за допомогою сервісу «iFin Zvit». Договір підписується особистими ключами посадових осіб, електронною печаткою та відправляється до Міндоходів.» Для уточнення реквізитів, необхідних для заповнення відповідних полів договору “Про визнання електронних документів” та отримання ключів електронного цифрового підпису суб’єктам господарювання необхідно ознайомитись із необхідною інформацію на сайті: www.cskidd.gov.ua або звернутися до Нововодолазької ОДПІ.

Змінено технологічні сертифікати Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів
У зв’язку зі зміною найменування Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (АЦСК ІДД Міндоходів) сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру. Зазначені сертифікати необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для підписання електронних документів. Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД Міндоходів можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу центру (http://acskidd.gov.ua/ca-certificates).

Звіт з ЄСВ для «спрощенців»
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт з ЄСВ самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом для них є календарний рік. Звіт з ЄСВ подається за формою згідно таблиць 2, 4 додатку 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454. При цьому звіт не подається платниками єдиного податку, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

В Нововодолазькій ОДПІ презентували стратегічний план розвитку Міндоходів
В.о.начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна провела прес-конференцію з питань обговорення стратегічного плану розвитку Міндоходів та пріоритетних напрямків роботи. Розпочавши прес-конференцію, Світлана Анатоліївна розповіла присутнім про нові місію, бачення та принципи роботи органів доходів і зборів у зв’язку із змінами, внесеними відповідно до Стратегічного плану розвитку Міністерства на 2013 – 2018 роки. «Презентуючи Стратегію, Міністр Олександр Клименко запевнив, що вона буде доведена до усього колективу Міністерства, щоб кожен співробітник органів доходів і зборів у кожному регіоні України чітко усвідомлював свої задачі, алгоритми їх виконання та персональну відповідальність за результати. Ми розуміємо, що результат роботи усього Міністерства залежить від якості реалізації ініціатив на місцях. Тому чітко визначили стратегічні напрями роботи та зони відповідальності кожного підрозділу та кожного співробітника»,- зазначила посадовець. Також вона наголосила на єдиній інформаційній політиці, якої наразі дотримуються всі територіальні органи доходів зборів. Це є запорукою однакового розуміння пріоритетів та позиції Міністерства з основних напрямків діяльності на всіх рівнях виконання завдання. Під час спілкування з журналістами вона підкреслила, що територіальні органи Міндоходів були і залишаються поза політикою і продовжують у повному обсязі виконувати свої функції з адміністрування податків, зборів і митних платежів, забезпечуючи роботу усіх сервісних центрів, митних пунктів та структурних підрозділів у штатному режимі.

Які митні платежі сплачуються при ввезенні транспортних засобів в Україну в режимі імпорту
При митному оформленні транспортних засобів (у тому числі легкових, гібрідних, нових і які були у використанні), що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, сплачуються такі митні платежі: • ввізне мито (згідно з частиною першою ст. 286 Митного кодексу); • податок на додану вартість відповідно до Податкового кодексу за ставкою 20% від бази оподаткування; • акцизний податок, у разі належності транспортних засобів до підакцизних товарів. З 13.04.2013 р. запроваджено строком на три роки спеціальне мито щодо імпорту в Україну нових легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту на: • автомобілі з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1000 см3, але не більше як 1500 см3, за кодом 8703 22 10 00 згідно з УКТ ЗЕД – ставка спеціального мита у розмірі 6,46%; • автомобілі з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 см3, але не більш як 2200 см3, за кодом 8703 23 19 10 згідно з УКТ ЗЕД – ставка спеціального мита у розмірі 12,95%. Порядок митного оформлення товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України визначено розділом VIII Митного кодексу України.

Як заповнити платіжні документи при поверненні митних платежів
При поверненні органами Державної казначейської служби України платнику (наприклад, підприємству "Маяк", що має код за ЄДРПОУ 20120559) помилково сплачених митних платежів до бюджету за платіжним дорученням, яке оформлене на підставі висновку від 19 квітня 2013 року N 123, поле "Призначення платежу" заповнюється наступним чином: * ;353 ;20120559 ;повернення коштів митних платежів, помилково сплачених до бюджету ;19 квітня 2013 року ;123 ; 1 2 3 4 5 6 7 1 - службовий код ("*"); 2 - код виду сплати ("353" - повернення коштів митних платежів, помилково та/або надміру сплачених до бюджету); 3 - код за ЄДРПОУ платника, який здійснив сплату (підприємство "Маяк", що має код за ЄДРПОУ 20120559); 4 - друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу; 5 - дата реєстрації висновку ("19 квітня 2013 року"); 6 - реєстраційний номер висновку ("123"); 7 - не заповнюється. Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру сплачених коштів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 р. №609 та почав діяти з 26.11.2013 року.

Чи є пов’язаними особами державні підприємства, які належать до сфери управління одного міністерства?
Державні підприємства, які належать до сфери управління одного міністерства, є пов’язаними особами. До пов’язаних осіб належать юридичні особи, одноособові виконавчі органи яких призначені (обрані) за рішенням однієї і тієї самої особи (власника або уповноваженого ним органу). Державне унітарне підприємство утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку і входить до сфери його управління. Орган державної влади, до сфери управління якого входить підприємство, є представником власника і виконує його функції у межах, визначених Господарським Кодексом та іншими законодавчими актами. Органом управління державного унітарного підприємства є керівник підприємства, який призначається органом, до сфери управління якого входить підприємство, і є підзвітним цьому органові. Відповідна норма визначена пп. „г” п.п.14.1.159 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями, Узагальнюючою податковою консультацією з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.11.2013 № 699 та ст. 73 Господарського кодексу України.

Черговість погашення податкового боргу
Фахівці Нововодолазької ОДПІ повідомляють, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов’язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків в платіжному документі. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків від продажу майна, що перебуває в податковій заставі або за рішенням суду. Спрямування коштів платником податків на інші цілі перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порядок погашення податкового боргу визначений пунктом 87.9 статті 87 Податкового кодексу України.

Формувати податкову звітність відтепер можна в Електронному кабінеті
На веб-порталі Міністерства доходів і зборів розпочав свою роботу новий онлайновий сервіс – Електронний кабінет платника податків. Відтепер кожний платник має змогу облаштувати своє персональне автоматизоване робоче місце, в якому фіксуватиметься вся інформація про його розрахунки з бюджетом. Працювати в кабінеті можна з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет. Як зазначають фахівці Міндоходів, новий сервіс зорієнтований на зручність та допомогу платнику податків у формуванні його податкових звітів та своєчасній сплаті коштів до бюджету. Так, у своєму Електронному кабінеті платник зможе підготувати, заповнити і надіслати звітність в електронному вигляді та одразу ж отримати квитанцію про її прийняття (або неприйняття). Для зручності податкова звітність подаватиметься одним пакетом, тобто декларація з усіма додатками. На кожен прийнятий пакет документів надсилатиметься одна квитанція про прийняття декларації. Крім того, можливості сервісу дозволяють платникам переглядати свої дані про стан розрахунків з бюджетом на конкретну дату та прогноз щодо платежів до кінця поточного року. Про граничні терміни подання документів та сплати податків нагадає „Календар платника”, в якому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни яких наближаються. Увійти до Електронного кабінету можна за адресою kpp.minrd.gov.ua або за гіперпосиланням „Електронний кабінет платника податків” на порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою електронного цифрового підпису. У разі відсутності такого ключа, отримати його можна безкоштовно в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів, яких на сьогодні в Україні нараховуєтсья 104. З детальною інструкцією щодо роботи Електронного кабінету можна ознайомитися на його головній сторінці, в якій покроково розписані етапи роботи з системою. Крім того, отримати консультацію щодо функціонування сервісу можна за тел. (044) 323-01-11, 067-555-01-11, 066-555-01-11.

У разі відсутності валютних цінностей за межами України декларація про такі цінності не подається
Міністерство доходів і зборів України листом від 26.11.2013 р. № 16098/6/99-99-22-03-01-15 роз’яснило, що митне законодавство не вимагає подання митним органам для митного оформлення довідки про відсутність за межами України валютних цінностей та майна. Також не передбачено законодавством зазначення відомостей про таку довідку у митній декларації. Тобто, у разі відсутності валютних цінностей за межами України не потрібно подавати до органів доходів і зборів Декларацію про валютні цінності, доходи і майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами, форму якої затверджено наказом Мінфіну України від 25.12.1995 р. № 207. Адже її подають лише в разі наявності таких цінностей за кордоном.

У грудні платники отримають рекордну суму ПДВ в автоматичному режимі
У грудні поточного року в автоматичному режимі буде відшкодовано 2,4 млрд. грн. податку на додану вартість. Саме на цю суму сформовані Міндоходів реєстри на відшкодування були направлені до Держказначейства. Такий обсяг бюджетної компенсації стане рекордним за весь період дії механізму автоматичного відшкодування. Загалом, за 2013 рік в автоматичному режимі планується відшкодувати 24,2 млрд.грн., що на 4,5 відс. більше ніж у попередньому році, та на 52,2 відс. більше ніж у 2011 році. За статистикою Міндоходів, за 11 місяців поточного року ПДВ-автомат у розмірі 21,8 млрд. грн. отримали 486 платників. Порівняно з січнем 2013 року обсяг автовідшкодування збільшився більш ніж на третину – з 1,6 млрд. грн. до 2,1 млрд. грн. Також нагадаємо, що, починаючи з 1 січня 2014 року, для платників податку, які матимуть позитивну податкову історію, термін проведення камеральної перевірки буде скорочено. Для цих платників камеральна перевірка податкової звітності буде проводиться протягом п’яти календарних днів з дня подання податкової декларації.

Строки перерахування до бюджету ПДФО у разі нарахованого, але не виплаченого оподатковуваного доходу
У разі, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується платнику, з такого доходу утримується податок. Він підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені Податковим кодексом України для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу. Дана норма передбачена пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями.

Спецодяг працівника при його звільнені оподатковується
Вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надається роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах не включається до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податків. Але, якщо працівник припиняє трудові відносини з роботодавцем, не повертає йому спеціальний (у тому числі формений) одяг, спецвзуття, граничний строк використання яких не настав, то вартість такого майна включається до складу місячного оподаткованого доходу такого працівника. Такий дохід вважається додатковим благом та підлягає оподаткуванню на загальних підставах і відображається роботодавцем в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою «126». Доходи, які не включаються до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку визначені п.165.1 ст.165 ПКУ.

Про РРО з контрольною стрічкою в електронній формі у запитаннях – відповідях
Під час «гарячої лінії» на запитання користувачів касової техніки щодо актуальних проблем впровадження РРО з електронною стрічкою відповіла в.о.начальника Нововодолазької ОДПІ Світлана Анатоліївна Подсоха. Запитання. Чи необхідно подавати до органу Міндоходів інформацію про обсяг розрахункових операцій та копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків по дротових або бездротових каналах зв’язку? Відповідь. Відповідно до абз. другого п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зі змінами та доповненнями (далі - Закон), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднанні. Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті (абз. третій п. 7 ст. 3 Закону). Запитання. Чи необхідно суб’єктам господарювання, які подають до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою N 3ВР-1 та роздруковувати фіскальні звітні чеки? Відповідь. Відповідно до Закону суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів Міндоходів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку. Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднанні. Суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за виключенням електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті. Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій (п. 9 ст. 3 Закону N 265). Отже, суб’єкти господарювання, які подають до органів Міндоходів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, не зобов’язані подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою N 3ВР-1. При цьому такі суб’єкти господарювання не звільняються від щоденного друкування та зберігання фіскальних звітних чеків. Запитання. Чи має право суб’єкт господарювання у разі тимчасового припинення діяльності (вихідні, святкові дні, ремонт господарського об’єкту, санітарний день) не подавати інформацію про обсяг розрахункових операцій та копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків по дротових або бездротових каналах зв’язку? Відповідь. Якщо суб’єкт господарювання не здійснює діяльності у конкретні дні (вихідні, святкові дні, ремонт на господарській одиниці, тощо), що підтверджується відповідним наказом, то реєстратори розрахункових операцій не застосовуються та інформація по дротових або бездротових каналах зв’язку не подається. Запитання. Чи можна з 18.10.2013 продовжувати вести КОРО та РК за старими формами? Відповідь. Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Наказ № 417).Наказом № 417, який набрав чинності з 18 жовтня 2013 року, затверджено, зокрема, нові форми книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки. Суб’єкти господарювання, які зареєстрували книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки до 18 жовтня 2013 року відповідно до наказу ДПА України від 01.12.2000 № 614 «Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» продовжують ведення таких книг. Запитання. Яким чином суб’єкти господарювання можуть звірити інформацію надіслану до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку? Відповідь. Чинним законодавством не визначено порядку проведення суб’єктами господарювання звірки щодо інформації, надісланої до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку. При цьому, для отримання інформації, яка збирається та зберігається про суб’єкта господарювання, такий суб’єкт має право звернутися до органів доходів і зборів із запитом на інформацію.

Порядок проведення річного перерахунку податку на доходи фізичних осіб за 2013 рік
Фахівці Нововодолазької ОДПІ нагадують, що згідно з Податковим кодексом України (далі – ПКУ) всі роботодавці зобов’язані у грудні здійснити перерахунок сум доходів, нарахованих їх працівникам у вигляді заробітної плати та утриманих з них сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), а також суми наданої податкової соціальної пільги (далі – ПСП). Основні правила проведення річного перерахунку ПДФО встановлені п.169.4 ПКУ. Суть річного перерахунку полягає в тому, щоб правильно визначити щомісячні доходи працівників за періодами їх нарахування, в результаті правильно визначити щомісячну суму ПСП та виявити доходи, які підлягають додатковому оподаткуванню за ставкою 17 відсотків. При цьому, особливу увагу слід звернути на так звані перехідні доходи. Тобто у випадках, коли у певному місяці виплачуються доходи за минулі або майбутні місяці (перехідні лікарняні або відпусткові виплати), такі доходи повинні відображатися у складі оподатковуваного доходу місяця, за який вони нараховані. Від цього залежить правильність застосування ПСП та утримання ПДФО. Розрахована на кожен місяць сума оподатковуваного доходу порівнюється: 1) з граничною сумою доходу, який дає право будь-якому платнику податку на застосування ПСП, у 2013 році - 1610 грн. Для батьків, які користуються пільгою на двох і більше дітей, гранична сума доходу для застосування ПСП визначається як добуток суми 1610 грн. та кількості дітей до 18 років, що перебувають на їхньому утриманні; 2) з сумою доходу, яка визначається для оподаткування за ставкою 15%, тобто у межах десяти мінімальних розмірів зарплат на початок звітного податкового року (у 2013 році ця межа становить 11470 грн). Дохід, який перевищує зазначену суму оподатковується за ставкою 17%. Внаслідок проведення перерахунків можуть бути встановлені як суми ПДФО, що підлягають доутриманню з працівника, так і суми ПДФО, які слід йому повернути. Особливо ретельно слід підійти до проведення перерахунку доходів працівників, які звільнилися. Якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з таким платником податку, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається платником податку до складу податкового зобов’язання за наслідками звітного податкового року та сплачується ним самостійно (другий абзац пп. 169.4.4 ПКУ). Тобто суму такої непогашеної недоплати колишній працівник повинен включити як податкове зобов’язання до річної декларації про майновий стан і доходи, яку треба подати не пізніше 1 травня року, наступного за звітним, і сплатити самостійно до 1 серпня року, наступного за звітним. Форма декларації та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом МФУ від 07.11.2011 р. №1395. Чинне законодавство не встановлює спеціальної форми документа, яким слід оформити проведення перерахунку. Тож, роботодавець може оформити його у довільній формі у вигляді бухгалтерської довідки із відповідним поясненням причини такого коригування. Результати проведених річних перерахунків роботодавець повинен відобразити у податковому розрахунку за формою №1-ДФ, яка подається за ІV квартал звітного року. Всі доутримання ПДФО за результатами річного перерахунку слід провести як у бухгалтерському, так і в податковому обліку в тому місяці, в якому такий перерахунок проведено, — у грудні певного року. Враховуючи це, а також оскільки п. 169.4 ПКУ не містить інших застережень, то всі виправлення, що стосуються коригування сум ПДФО внаслідок таких перерахунків, не тягнуть за собою ані штрафів, передбачених п.50.1 ПКУ, ані штрафів, передбачених п.119.2 та п.127.1 ПКУ. Адже виправлення помилок у межах перерахунку здійснюється на підставі п.169.4 ПКУ, а не п.50.1 ПКУ, тож має інший статус, ніж звичайне виправлення самостійно знайдених помилок. Ось чому річний перерахунок робити не тільки обов’язково, а й вигідно. Адже під час такого перерахунку роботодавець має можливість виправити помилки, яких він припустився протягом року під час утримання ПДФО, без застосування штрафів та пені.

Понад 90% касових апаратів вже звітують до Міндоходів „он-лайн”
Звітність в електронному вигляді формують вже 214 тис. касових апаратів. Саме таку кількість реєстраторів розрахункових операцій за 11 місяців поточного року було підключено до Системи зберігання і збору даних від РРО Міндоходів. Із загальної кількості касової техніки не підключеними залишаються лише 10 відс. апаратів. Власники цих моделей мають лише два тижні для їх переоснащення, оскільки вже з 1 січня 2014 року за відсутність електронної стрічки будуть застосовуватися штрафи. Фахівці Міндоходів нагадують, що починаючи з 2013 року користувачі касової техніки повинні звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді. Саме для цього реєстратори розрахункових операцій мають бути оснащені електронними стрічками, на яких формуватимуться копії розрахункових документів і фіскальних звітів. Під час переоснащення техніки платники можуть користуватися Державним реєстром розрахункових операцій, в якому нараховується 86 сертифікованих приладів. Це ті касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі. З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html.

Помилки допущені при заповненні уточнюючого розрахунку
Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності – 1095 днів) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Таким чином, виправлення помилок, що допущені при заповненні уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість, здійснюється виключно шляхом поданням нового уточнюючого розрахунку з урахуванням показників попереднього.

Особливості сплати підприємствами авансових внесків у разі зміни системи оподаткування
Якщо платник податку на прибуток, що сплачує авансові внески, переходить на спрощену систему оподаткування всередині звітного року, він звільняється від сплати авансових внесків починаючи з першого місяця кварталу, у якому він переходить на спрощену систему оподаткування. При цьому такий платник у встановлені терміни подає податкову декларацію з податку на прибуток за звітний квартал, що передує кварталу, з якого він переходить на спрощену систему оподаткування. Тобто, якщо платник перейшов на спрощену систему оподаткування у ІІІ кварталі, то звітна декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. У такій декларації платник зменшує суму податкових зобов’язань на суму сплачених у звітному періоді авансових внесків. Особливості сплати підприємствами авансових внесків у разі зміни системи оподаткування, а також інші актуальні питання висвітлені в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань щодо сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток, затвердженій наказом Міндоходів України від 22 листопада 2013 року № 698.

Нововодолазька ОДПІ видає довідку про відсутність заборгованості за 5 днів
Фахівці Нововодолазької ОДПІ звертають увагу платників податків на те, що довідка видається безоплатно на підставі заяви платника. Заяву необхідно подати за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги. Довідку у паперовому вигляді платник податків або його представник отримує безпосередньо в органі доходів і зборів, до якого було подано заяву про отримання Довідки. Платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі. За наявності у платника податків податкового боргу, платник отримує лист від органу доходів та зборів з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки. Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів (наказ Міндоходів від 10.10.2013 № 567).

В Нововодолазькій ОДПІ відбулася зустріч з представниками бізнесових кіл
Питання погашення заборгованості з платежів до бюджету обговорили днями представники бізнесових кіл з в.о. начальника Нововодолазької ОДПІ Подсохою Світланою Анатоліївною. «Вже майже три роки наша держава працює в режимі нової податкової політики. З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який регламентує взаємовідносини між платниками податків та контролюючими органами. У цьому кодифікованому акті чимало місця відведено погашенню податкового боргу», - зазначила Світлана Анатоліївна. Платники податків дізналися про процедури погашення податкового боргу. Серед них - направлення податкової вимоги, першочергове самостійне визначення боржником джерел погашен